RSS SubjectsBlogs about "Fakta"

Fakta

Penting!! Fakta Tentang Minyak Yang Semua Kena Tahu
2008-06-06 09:37:00
Overview Deimos would like to share an article written in Bahasa Malaysia which talks about the recent outrageous price increase of petroleum in Malaysia. Disclaimer Notice Deimos did not author the following article which was forwarded to him via email. Penting!! Fakta Tentang Minyak Yang Semua Kena Tahu Baru baru ini dalam akhbar tempatan, kerajaan telah ...
Nasihat Ustadzuna Abdul Mu?thi kepada Pengelola Bolg FAKTA
2008-05-24 04:01:00
Oleh Ust. Abdul Mu’thi Penanya 1: Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh Saya mau tanya ttg blog fakta -http://fakta.blogsome.com- saya sudah lama tahu ttg fitnah Surury, tepatnya sejak 2004-2005. Namun hingga awal 2007 saya masih ngaji dengan mereka dan blog saya berisi artikel dan kajian dari asatidz Surury. Hal ini disebabkan saya alergi melihat sepak terjang yang terkesan galak dan kurang ...
FAKTA YANG KITA YAKINI BENAR, SEBENARNYA SALAH!
2008-05-18 12:34:00
Itu yang aku pelajari selepas baca buku ini - The Book Of General Ignorance. (Wikipedia) (Amazon) Buku ini ditulis untuk mendedahkan pengetahuan am atau “orang kata” yang kita semua tahu, tapi sebenarnya salah. Rasa lucu dan ingin tahu. Semua ada kalau kalian baca buku ini. Kalau nak baca sendiri, boleh beli di mana-mana kedai buku. Ada edisi poket, ...
Sekitar Fakta tentang VCO sebagai Phenomena Minyak Penyembuh (Temuan baru)
2008-05-14 11:39:00
Anda pernah nonton "Lorenzo Oil"?. Film true story tentang ditemukannya minyak yang dapat menyembuhkan penyakit yang tadinya tidak bisa disembuhkan. Bila ya, anda tentu tidak akan heran dengan ditemukannya minyak VICO (virgin coconut oil) yaitu minyak kelapa perawan yang diolah tidak dengan dipanaskan dan memiliki khasiat penyembuhan luar biasa. Adalah Doktor Bambang Setiaji dari UGM yang kini '
10 FAKTA PENTING MENGENAI TBC
2008-04-03 13:03:00
Tiap tahun selalu terdapat peningkatan jumlah penderita TBC yang tinggi dibandingkan tahun sebelumnya. TBC membunuh lebih banyak kaum muda dan wanita dibandingkan penyakit menular lainnya. Terdapat sekitar 2 sampai 3 juta orang meninggal akibat TBC setiap tahun. Sesungguhnya setiap kematian akibat TBC itu bisa dihindari. Setiap detik, ada 1 orang yang meninggal akibat tertular TBC. Setiap 4 detik, ada ...
AGENDA EKONOMI MALAYSIA (AEM) - TUJUH FAKTA PILIHAN
2008-03-17 09:32:00
Kalian sudah baca AEM? Aku dah baca. Itu pun kalau aku jumpa benda yang betul. Kalau kalian mahu baca, klik di sini. Aku cuba cari tentang AEM dalam Internet. Jumpalah beberapa laman web. Blog Anwar, laman web Keadilan, blog penyokong Anwar, macam-macamlah. Kenapa aku cari? Sebab sekarang orang sibuk cerita tentang agenda dan dasar ekonomi. Orang Melayu marah ...
Gonjang Ganjing Susu Formula, Fakta vs Info vs Gosip
2008-03-13 16:15:00
Fakta 1Makanan dan Susu Formula Bayi yang beredar di Indonesia Terkontaminasi Enterobacter sakazakiiFriday, 15 February 2008HA IPB, Bogor: Peneliti Fakultas...
Ini fakta...!@#? Tanya mengapa....
2008-03-09 10:37:00
Kenyataan ini selalu menghiasi layar TV kita.Mengapa terjadi :Demontrasi....?Penggusuran...?-Antrian Panjang...?Gizi buruk...?Bencana alam...?Sederet peristiwa hadir menghiasi wajah negeri yang ber-inisial "id".Dari masalah bbm, tempe, daging sapi, minyak goreng, listrik.... apa lagi yang bakal terjadi.Yang jelas kemiskinan meski di "berantas" demikian program pemerintah.Sukses...akhirnya memang diberantas. Yang miskin makin miskin. Nggak selesai satu masalah malah muncul seribu masalah. Ini ada disekitar kita, menghiasi wajah negeri yang memiliki kode negara 062. Ciri2 warga "id" kalo miscall ke hp nomornya seperti ini +6285268XXXX. Lihat yang +62-nya. Segera ganti nomor anda.Usia negeri ku saat ini cukup matang untuk berbenah. Inilah harapan kita bersama untuk menjadi lebih bermartabat. Catatan hari ini selayaknya menjadi cermin untuk mengakui "ini masih terjadi". Mengapa semua terjadi....???TANYA MENGAPA....??#!&
Fakta Sidang Kasus Munir Bisa Seret Pejabat BIN
2008-02-19 13:40:00
Jakarta - Fakta-fakta yang terungkap dalam persidangan kasus Munir dinilai bisa menguak dugaan konspirasi BIN dalam pembunuhan aktivis HAM itu. Sejumlah fakta dinilai bisa 'menyeret' mantan dan pejabat BIN. “Fakta-fakta persidangan ketiga pelaku dapat dijadikan jendela bagi aparatkepolisian untuk mengembangkan penyidikan ke pejabat BIN,” kata aktivis Komite Aksi Solidaritas untuk Munir (Kasum), Choirul Anam. Hal itu dia ...
Fakta tentang Jeragat dan Kulit
2008-02-14 17:37:00
Sejenis penyakit kulit.Umumnya terbahagi kepada tiga jenis iaitu seborrhoeic keratoses, melasme dan skin tag;Seborrhoeic keratoses timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup.Melasme - tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit.Skin Tag - Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan teher.Jeragat tidak berbahaya namun menyebabkan kulit muka individu kusam dan kotor.Rawatan melalui pembedahan atau sapuan krim.Individu berusia 40 tahun ke atas lebih tinggi risiko berjeragat.KulitKulit adalah organ terbesar yang memiliki berat sekitar enam paun, kulit berperanan melindungi otot dan organ manusia.Kulit memerlukan tiga vitamin, A, C dan E untuk kekal sihat.Pengambilan makanan seimbang serta pemakanan tambahan baik untuk mendapatkan kulit sihat.Vitamin A, C dan E, selenium dan zink adalah antioksidan yang membantu membaik pulih kolegen dan pemutihan kulit.Asid lemak (EFAs) penting sebagai membentuk lapisan yang menghalang kehilangan kelemba...
Fakta Baru Video Jokes Porno Anak Dhani-Maia
2008-02-08 05:50:00
Ahmad Dhani (rac/hot) Jakarta, Video jokes porno milik anak Maia-Dhani ternyata berasal dari sebuah handphone milik anggota Manajemen Republik Cinta (MRC) yang tertinggal. Hal itu disampaikan pengacara Dhani, Samsul Huda pada detikhot lewat ponselnya, Jumat (8/2/2008). Masih menurut Samsul, ternyata El, anak kedua pasangan yang sedang bertikai itulah yang mengambil gambar tersebut. “Yang ambil gambar itu El, El memang lebih pintar masalah IT (Information Technology) dibanding yang lain. Dia bisa buka hp (handphone) dan memindahkan gambar itu sendiri. Hp itu ketinggalan,” urai Samsul. Walaupun mengakui gambar itu memang milik salah satu anggota MRC, namun Samsul enggan menyebutkan identitas pasti si empunya video itu. Menurutnya masalah ini memang tidak perlu dibesar-besarkan, karena hanya sebuah keteledoran. “Saya nggak bisa bilang itu siapa, ini kan tidak perlu dibesar-besarkan. Hanya keteledoran saja. Harusnya anak-anak itu diberi pengawasan yang lebih,” uj...
The sun and Fakta
2008-01-22 12:00:00
Strangest thing. There is a glare on my 24" computer screen. It seems like ages since sun has entered this place let alone this room. Not only on this day there is sun, but at this hour, there is sun in this room. It means that Spring is approaching. Weird as that may seem on January 22nd, but the light is moving slower. It's taking longer to come around the house and I can prove it because it's 12:04 and the glare just left from this room facing east....Oh fuck...wait. No. It's in back of the house. The sun is. So it was a spot of light reflecting off of the white window wood. Spring. No. I'm not used to this light though. Anyway...I was in Fakta the other day on a Sunday. Never a line in that store here in Ribe. Even on a Sunday when most of the other grocery stores are closed I rarely have anyone in front of me in line. So the check out clerk says to me "would you like your receipt"? I say "no thanks". Then this bulldogish manager around 22 years old with a shaved head and a...
20 Fakta Dan Pengetahuan Mengagumkan Yang Tidak Kamu Ketahui
2008-01-18 07:53:00
Anda mungkin tidak tahu jika banyak sekali fakta-fakta mengagumkan di alam yang bisa ditemukan di sekitar kita. Dunia dan alam ini sangat luas untuk dieksplorasi dan banyak pengetahuan tersembunyi di dalamnya, pengetahuan apa saja, baik itu teknologi, alam, sosial, saya yakin sekali masih banyak sekali pengetahuan yang tidak kita ketahui. Jika anda membaca daftar di bawah ini, mungkin ada beberapa pertanyaan yang muncul di benak anda, seperti bagaimana cara mengukurnya atau apakah benar ini nyata. Di dunia sains, hampir semua hal bisa diukur dengan beberapa metode dan statistika yang dikembangkan oleh para ahli di bidangnya, hasil pengetahuan dan fakta di bawah ini tentu tidak akan dipublikasikan jika tidak bisa dipertanggungjawabkan kebenarannya. Sumber-sumber tulisan ini saya dapatkan dari berbagai penelitian jurnal sains internasional yang menarik, seperti environmental scientific journal, chemistry and physics journal, dsb. Sebenarnya masih sangat banyak yang lainnya tetapi saya...
Fakta atau Auta?
2008-01-12 06:19:00
1. Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak. 2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini ...
Manusia Hobbit: Fakta Keberadaan Satu-satunya Ras Manusia Kecil Di Flores I
2008-01-05 05:38:00
Sumber: National GeographicPernah dengar tentang kata-kata hobbit kan? Hobbit merupakan salah satu ras manusia di jaman bumi pertengahan atau mid-earth berdasarkan novel Lord Of The Ring. Ternyata jenis manusia ini pernah ada di dunia dan lebih hebatnya lagi ditemukan di negara kita, Indonesia tepatnya di flores dengan nama ilmiah Homo Floresiensis. Spesies ini ditemukan pada tahun 2004. Namun setelah 3 tahun ditemukan, kemudian dilakukan berbagai penelitian menyangkut genetika dan lain sebagainya, ada fakta menarik tentang manusia hobbit ini.Mulanya, para ilmuwan berspekulasi ketika pertama kali menemukannya bahwa kondisi yang menyebabkan orang menjadi kecil dan seperti hobbit di sebuah pulau terpencil di Indonesia pada 18.000 tahun lalu adalah karena hobbit merupakan spesies baru atau manusia yang terkena penyakit. Ukuran fosil hobbit yang ditemukan tersebut adalah sekitar satu meter dengan ukuran otak sebesar kepala bayi, tetapi berdasarkan penelitian, keintelektualannya normal s...
Fakta Tentang Bantal
2008-01-02 05:55:00
Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan:- 1) Memeluk Bantal Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan. 2) Menggunakan Banyak Bantal Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian ...
Deplu Kumpulkan Fakta Kapal RI yang Ditahan Sri Lanka
2007-12-26 13:12:00
Jakarta - Kapal yang membawa 12 Warga Negara Indonesia ditahan oleh Angkatan Laut Sri Lanka. Departemen Luar Negeri RI tengah mengumpulkan seluruh fakta terkait hal itu. “Kami sudah dapat kabar soal itu. Saat ini kami terus berkomunikasi dengan perwakilan di Kolombo,” kata juru bicara Deplu RI Kristiarto Legowo saat dikonfirmasi detikcom, Rabu (26/12/2007). Saat ini, lanjut Kristiarto, KBRI ...
Napoleon Bonaparte Ternyata Seorang Muslim; Satu Contoh Fakta yang Dikaburk
2007-12-15 13:35:00
Technorati Tags: Islam,Napoleon,Sejarah Mungkin ini fakta sejarah yang mungkin menarik dikaji lebih dalam, bahwa Napoleon Bonaparte adalah Seorang Muslim.  Dalam artikel religion di Semuabisnis.com, Hamdam Nasrullah menulis fakta sejarah tentang keislaman salah seorang pemimpin besar Eropah, Napoleon Bonaparte yang hidup atara tahun 1769 - 1821 M.  Terdapat beberapa fakta sejarah yang mengungkapkan keislaman Bonaparte Menurut Hamdam; Penuturan Napoloen Bonaparte sendiri yang pernah dimuat di majalah Genuine Islam, edisi Oktober 1936 terbitan Singapura. "I read the Bible; Moses was an able man, the Jews are villains, cowardly and cruel. Is there anything more horrible than the story of Lot and his daughters?" "The science which proves to us that the earth is not the centre of the celestial movements has struck a great blow at religion. Joshua stops the sun! One shall see the stars falling into the sea... I say that of all the suns and planets,..." "Saya membaca Bible; ...
Sjuk fakta om Ronaldinho
2007-12-15 13:30:00
Läste DNs genomgång om unga spelare som upptäckts i tidig ålder av scouter. Ronaldinho upptäcktes tydligen när hans Gremio (tror jag det var) spelade en match för 13-åringar, matchen slutade 23-0 till Gremio. Ronaldinho gjorde givetvis ALLA 23 målen.
Cerita Fakta dan Info Menarik.
2007-12-02 11:18:00
Makna yang Sebenarnya. Optimis: Orang yang jatuh dari Menara Eiffel, tapi ketika di pertengahannya berkata, "Tengok, aku tak cedera pun!" Bapa: Pegawai bank yang tercipta secara semula jadi. Konferen: Kekeliruan seseorang yang digandakan dengan berapa ramai orang yang menyertainya. Air mata: Kuasa hidrolik yang terhasil akibat kekalahan tenaga maskulin kepada aliran air feminin. Perbincangan
Fakta Menarik Yang Perlu Diketahui
2007-11-09 01:19:00
Di bawah ini kami senaraikan perkara-perkara pelik yang sedang berlaku di Malaysia.1. Pemain bola sepak liga kebangsaan boleh mendapat RM7,000 ke RM8,000 sebulan tapi main macam budak sekolah sedangkan graduan universiti yang bertungkus lumus selama 18 tahun kat sekolah hingga pusat pengajian tinggi hanya menerima gaji permulaan RM1,250 sebulan.2. Pemandu tidak sanggup memberi peluang pemandu lain memotong, totapi sanggup pula bertekak sampai sejam dan mengajak pemanju lain bergaduh di tepi jalan.3. Pelanggan ditengking semasa berurusan dengan jabatan kerajaan kerana tidak tahu mengisi borang sedangkan Piagam Pelanggan mereka begitu puitis dan mendayu-dayu sekali.4. Banyak kejadian rogol atau mencabul kehormatan berlaku, tapi masih ramai yang ke tempat kerja dengan pakaian seksi ( baju tanpa lengan dan skirt pendek nampak peha).5. FAM sibuk mencari punca terjadi pergaduhan dalam sesuatu perlawanan bola sepak negar a sedangkan setiap pasukan diberi gelaran nama 'binatang'.Subscribe...
Fakta Menarik Yang Perlu Diketahui
2007-11-05 22:00:00
-Darah akan memancut apabila kulit seseorang luka, sama ada ditikam atau ditembak. Keadaan ini berlaku kerana jantung menghasilkan tekanan yang cukup kuat, ia berupaya mengepam darah pada kadar 10 meter padu sesaat.-Terdapat banyak spesies labah-labah yang sanggup mengorbankan tangan dan kaki mereka untuk dijadikan makanan pada anak-anaknya yang baru menetas. Tujuannya untuk mengelakkan anak-anaknya daripada memakan sesama sendiri.-Terdapat dua jenis ular di Pulau Hawaii. Pertamanya, ular laut yang jarang ditemui dan kedua, ular buta yang hidup seperti cacing tanah di pulau itu.-Sembilan puluh peratus daripada pembaca info ini tidak tahu tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta-fakta sebegini dapat menarik minat pembaca untuk mengetahui kemusykilan minda mereka.
Fakta Menarik Yang Perlu Diketahui
2007-11-05 02:15:00
-Perkataan 'Checkmate' berasal dari bahasa Parsi iaitu ' shah mat' yang bermaksud 'raja sudah mati'.-Ada tiga jenis manusia di muka bumi ini. Pertama, yang belajar daripada kesilapan sendiri, mereka ini dikatakan bijak dan berpengalaman. Kedua, yang belajar daripada pengalaman orang lain; mereka ini boleh dikatakan golongan yang cerdik dan menikmati kegembiraan dalam hidupnya. Ketiganya pula, yang tidak belajar daripada pengalaman diri sendiri mahupun orang lain; mereka inilah yang hanyut dengan kebodohan sendiri.-Keluasan Benua Antartika adalah 14 juta kilometer persegi. Jika negara India dan China dicantumkan, keluasannya masih gagal menandingi kawasan benua beku itu. Ini kerana 90 peratus dari benua Antartika dilitupi ais dengan ketebalan kira-kira dua kilometer, manakala keluasan litupan ais pula adalah 30 juta meter persegi. Jika semua ais di Antartika cair, paras laut akan naik mendadak di antara 50-60 meter dan menenggelamkan sebahagian besar muka bumi kita.-Kira-kira 1...
Fakta Menarik Yang Perlu Diketahui
2007-10-24 13:43:00
- Purata setiap manusia memiliki 100,000 helai rambut dan tumbuh lebih cepat pada waktu malam sahaja. Sementara itu, hidung pula dikatakan dapat mengenal pasti 10,000 jenis bau yang berbeza-beza.- Apakah telur yang paling besar di dunia? Jawapannya ialah telur burung unta yang berukuran enam hingga lapan inci setiap satu. Disebabkan saiz dan ketebalan kulitnya itu, telur burunb unta hanya akan masak selepas direbus selama 40 minit.- Setiap 23 minit, satu pembunuhan akan berlaku di Amerika Syarikat. Ini bermakna 22,852 kes bunuh berlaku setiap tahun di negara itu. Kejam sungguh orang Amerika ni, ya!- Hanya satu daripada 20 orang kanak-kanak akan dilahirkan pada hari yang diramalkan oleh doktor. Adakah anda salah seorang daripadanya?- Tahukah anda, di waktu malam deria penglihatan golongan wanita lebih baik jika dibandingkan dengan golongan lelaki. Disebabkan itu, wanita lebih mudah mencari lilin jika terputus bekalan elektrik di waktu malam. Orang lelaki jangan marah, ya!- Mengunyah ...
Yang mistik itu bukan bagaimana dunia itu mengada, tetapi fakta bahwa dunia
2007-10-16 03:24:00
Yang mistik itu bukan bagaimana dunia itu mengada, tetapi fakta bahwa dunia itu ada. (Ludwig Wittgenstein) Kelahiran manusia alias kita sendiri misalnya: Dari pembenihan ovum dan sperma yang kemudian berkembang menjadi janin dan akhirnya dalam beberapa bulan kedepan, jika tidak ada halangan, sebuah jiwa dan tubuh terlahir ke dunia. Bercermin dari pengetahuan dan pengamatan indera kita ...
VA? Ur nattens NHL-matchfakta
2007-10-04 10:53:00
Matchen: 42-årige målvakten Dominik Hasek räddade tre straffar och centern Jiri Hudler gjorde mål på sitt straffslag. Det avgjorde mötet mellan Detroit Red Wings och Anaheim Ducks. 42?!
Mengapa Utara Tidak Ditawan Portugis(Fakta Sejarah)
2007-09-22 06:29:00
Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini….. 1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ...
3 Fakta menarik tentang Kucing
2007-08-06 06:52:00
Pasti ramai diantara kita yang menyukai kucing dan ada juga yang takut atau geli dengan hewan jinak ini. Tetapi tahukan anda terdapat beberapa perkara yang menarik tentang kucing Dalam hadis Bukhari-Ibn Umar radiallahuanhu meriwayatkan sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Seorang wanita dimasukkan ke neraka, karena mendera seekor kucing, ia tidak memberinya makan minum sehingga mati kelaparan.
A?k Mutfakta Pi?er
2007-08-05 16:05:00
“Meave Binchy’nin herhangi bir roman?n?n son sayfas?n? bitirip ba??n?z? kald?rd???n?zda, kitaptaki karakterlerin kendi evinizde var olmad?klar?na ?a??racaks?n?z…” Irish Times “Binchy’nin oltas?na tak?lmamak elde de?il. Yaratt??? dünya, büyük dostluklar, sevgiler, nefretler, k?sacas? ya?amdan ve insanca duygulardan en güzel örneklerle yüklü…” Daily Telegraph “Melodi ile müzi?in ili?kisi neyse, kurgu ile roman?n ili?kisi odur. Binchy ise ?ark? söyleyen hikayeler yazmakta ustad?r…” Independent “Meave ...
10 Fakta Ilmiah Aneh Yang Belum kamu Ketahui
2007-07-09 09:38:00
Bulan Semakin Menjauh dari Bumi. Orbit bulan bertambah lebar, kira-kira 3.8 cm pertahun. (Radius orbit Bulan kira-kira 384,000 km). Ini dikarenakan Bulan menyebabkan pasang di Bumi. Karena sisi Bumi yang menghadap Bulan lebih dekat, maka tarikan gravitasi menjadi lebih kuat dari pada pusat bumi, hal yang sama berlaku pada sisi Bumi yang menjauhi bulan jika dibanding ...
Fakta tentang Perubahan Iklim Dunia
2007-06-28 12:54:00
Pada tahun 2030 jumlah mobil di seluruh dunia akan bertambah sebanyak 50%Dunia mengkomsumsi 2 barel minyak dari setiap barel yang ditemukanMembutuhkan 125 tahun untuk menghasilkan 1 triliun barel minyak-dunia menghabiskan tiap triliunnya hanya dalam 30 tahun20 tahun lagi dunia mengkomsumsi minyak 40% lebih banyak dari hari iniSelama 100 tahun terakhir suhu global bertambah panas rata-rata 0,6°
Fakta Sebenarnya Mendaftarkan Situs Web Anda Melalui Situs Pencari
2007-05-29 05:35:00
Sebagai pemasar elektronik, banyak orang dihadapkan dengan berbagai cara promosi via internet, karena pemasaran harus diutamakan maka seharusnya ini merupakan tugas utama dari pekerjaan Anda. Namun masalahnya adalah bukan jumlah waktu yang digunakan oleh para pemasar elektronik, namun adalah metode yang mereka gunakan.Dan itulah penyebab no. 1 dari kegagalan mereka. Karena memiliki situs web saja tidak menjamin. Tetapi ya itulah kenyataannya, secara ironis 95% dari para pemasar internet menggunakan metode itu.Intinya adalah mayoritas orang menggunakan banyak waktu untuk mempromosikan situs mereka dengan cara yang sudah ketinggalan zaman dan teknik pemasaran yang kurang efektif. itulah sebabnya tahun lalu adalah tahun kejatuhan dotcom menjadi dotbom.Sedangkan para top pemasar di internet memenuhi saku mereka dengan uang dibantu oleh metode pemasaran yang telah terbukti manjur. Berbeda dengan para pemasar internet yang masih baru dan belum berpengalaman mereka terlalu disibukkan denga...
Mitos dan Fakta Google
2007-04-26 20:29:00
Google Facts & Fiction Beberapa fakta dan mitos di bawah ini saya ambil dari halaman Google Facts & Fiction, mungkin ada di antaranya yang jadi pertanyaan Anda juga selama ini tapi belum pernah membaca dari sumbernya? Mari kita simak. Mitos-1: Memasang iklan di Google (PPC Adwords) akan mempengaruhi peringkat website Anda di hasil pencarian (SERP). Faktanya adalah peringkat website Anda tidak dipengaruhi oleh apakah Anda beriklan di Google atau tidak. (more…) mitos fakta peringkat website
Mitos dan Fakta Google
2007-04-26 20:29:00
Google Facts & Fiction Beberapa fakta dan mitos di bawah ini saya ambil dari halaman Google Facts & Fiction, mungkin ada di antaranya yang jadi pertanyaan Anda juga selama ini tapi belum pernah membaca dari sumbernya? Mari kita simak. Mitos-1: Memasang iklan di Google (PPC Adwords) akan mempengaruhi peringkat website Anda di hasil pencarian (SERP). Faktanya adalah peringkat website Anda tidak dipengaruhi oleh apakah Anda beriklan di Google atau tidak. (more…) mitos fakta peringkat website
Blog Updates
2007-04-20 03:30:00
Please do check out my other two blogs - Digiscrapz: Captured Memories and Cherry's Comfort Zone. I have uploaded new digital scrap layouts as part oy my daily dose of...
Photoblog Babe
2007-04-20 00:00:00
All I know about this lovely lady is she is from Miami. They are both lovely, I guess both from miami.
List Of Blog Directories
2007-04-20 00:00:00
We just added a blogs directory list to the Scriptologist Blogs Directory. I'd like to make it easy for bloggers in our network to promote themselves. It's a good idea to submit your blog to online directories and search engines for a listing. This can help to improve your site's ranking in the search engines.We're always working on new ideas to help bloggers in the Scriptologist.com community. So, keep in touch. 
Life Is Risky - Blog Review
2007-04-20 00:00:00
Blog review time again. This time I am featuring Life Is Risky. This is another blog on making money online and blogging techniques. She posts quite freq.... - 0 Comments
How To Submit Your Blog To "MySpace News"
2007-04-19 23:13:00
MySpace News has just launched today and this is great news for all bloggers around, Cause this is one more place, this time huge with lot's of register users, that they can catch as possible readers. If you want (and of course you want ;) you can submit your blog or your Feed to MySpace News Via this Form, that so simple to use, cause you just have to choose your blog name, the
By: Web 2.0
Blog About Your Blog?s Most Popular Articles
2007-04-19 20:02:00
I have been wanting to get together a page of our most popular posts for a while now. I put together a quick list of our most popular according to firestats. This lists excludes Author Interviews, Comment Friday, and our Contests and Competitions. Most of our articles seem to be submitted by Lee. After submitting his ...
Formlogix ? Creando formularios de contactos para tu sistema de blog blogge
2007-04-19 18:48:00
Hace días atrás había puesto un enlace a tuneando donde enseñaba como generar un formulario de contacto para el sistema de blog blogger, pero he recibido unos comentarios que comentaban que han tenido algunos inconvenientes y el formulario no se muestra. Para aquellos que querían tener un formulario de contacto en blogger para esconder su mail, ...
New Blog Feature ? Sphere Related Content
2007-04-19 18:15:00
You might have noticed the new little blue icon under every SporTech post. This new link allows you to view related articles and content in the blogosphere and major news outlets. Use it to expand your reading on a particular subject or topic SporTech talks about. From the Wordpress codex… The Sphere Related ...
Another Blog Meme: Magazines
2007-04-19 17:29:00
Andy Beal has put up a blog meme on his personal blog (I should have one of those but maybe not) about magazines being a window into knowing about a person. I do subscribe to a few print magazines, but for the most part it’s because there are so many neighborhood kids selling subscriptions for school ...
The Blog wave
2007-04-19 15:24:00
People use blog to stay connected to families, friends, and the world. The marketplace has seen the power of this relationship and started to capitalize on this with a new form of marketing. Using blogs as a community vehicle for new products, services, or campaigns has gained traction over the last year or so and ...
Have I Reviewed Your Blog Yet?
2007-04-19 11:43:00
In the next few days I will be doing my next batch of reviews. If you would like to have your blog reviewed here please contact me or leave a comment here. I do two per post so your blog gets a lot of attention:) It’s free.
How To Maintain Blog Audience
2007-04-19 11:43:00
For a blogger and SAHM like me who blog for a living blog to earn a little pocket money is constantly finding way to increase traffic to my blog. A good PR rating is very essential and the more links that comes in the merrier so as the reader. I’m also well awared that if my ...
Internet Marketing Blog HarpzOn.com Launched in March 2007 ? - PR Web (pres
2007-04-19 10:09:00
Internet Marketing Blog HarpzOn.com Launched in March 2007 …PR Web (press release), WA - 8 minutes agoHarpzOn.com, launched by Internet entrepreneur Mitchell Harper in March 2007 to teach honest and ethical Internet marketing, traffic generation and search … Source: Internet-Marketing - Google News
Blog My Blog II
2007-04-19 08:25:00
If you didn’t join us the last time, you missed out on some really great interaction. But don’t worry, here’s your second chance to jump in on the fun. This is how it works: I will start with a question/phrase. The next person that comments, please answer the question above you. Once you’re done, include a question ...
Tom Harkin, I hope someone gives you this blog to read and ponder
2007-04-19 00:07:00
Sen. Tom Harkin (D-Iowa), whose Appropriations subcommittee on the departments of Labor, Education and Health and Human Services held the hearing, said that "millions of families are grappling with the profound difficulties of understanding and coping with this disease.""We've got to do something about this," Harkin said.
Optimizing Your Blog for the Search Engines
2007-04-19 00:00:00
Traffic is the lifeblood of your blog. No matter how delicious the content, if there is nobody to read it you can?t generate profit from it. In order to attract people, you must offer attractive information. Simple enough. However, to get traffic onto your site, you have to think backwards. (more…)
128707 blogs in the directory.
Statistics resets every week.


Contact | About
© Blog Toplist 2017